tisdag 13 september 2011

Garage rapport.

Justeringen av kopplingen blev faktiskt bra! Jag lossade kopplings vajern från motorn och ifrån kopplings-handtaget. Jag lät vajern hänga med sitt hölje i ett skruvstäd som jag har i garaget. Där efter gick på den några gånger om dagen med med krypsmörj olja. Kopplingen blev mycket lättare ska jag säga.

Sen var det ett problem till jag jag fick stångas med. Förra gången när jag var på KNIX monterade jag på min Db-killer. Jag kände hur retsamt insexnyckeln hoppade över i sitt hål och så var bulten förstörd! Det gick fan inte att få grepp om skallen på bulten med en tång. Så jag tog fram räddaren i nöden, min Dremel!
Jag slipade en skåra med diamantskäret, rakt genom bulten och kunde med lätthet lossa den med en vanlig skruvmejsel. Det är såna egentligen ganska lätta reparationer som kan ge sån glädje, ni vet så att man känner att jag klarar det mesta!
Nu kör vi... utan Db-killer!
.955i.

Inga kommentarer: