Igår på avrostningen tändes varningslampan för motorn. Va fan är det nu, tänker man såklart! Det var bara början av dagen också. Skulle jag behöva dra mig hemåt redan? Vilken tur att Tommy från Triumphcenter jobbade med smc just den dagen! Vi kollade på hojen och kunde konstatera att det förmodligen är en givare som larmar. Samtidigt kunde jag se att bensinmätaren hade ballat ur. Förmodligen är det dålig kontakt i givaren, ett vanligt fel på den modellen, sa Tommy.
När jag kom hem igår orkade jag inte kolla på det, jag var helt slut. Tvättade inte ens av min skitiga hoj.
Idag på morgonen tvättade jag hojen noga och sen lossade jag på bultarna till tanken och lyfte upp den. Kopplingen till givaren såg lite ärgad ut. Jag blåste rent kopplingen med högtryck och sprayade lite fuktdrivande medel typ 5-56 i kopplingen. Jag monterade tillbaka tanken och testade att starta upp.
Larmet var borta! Perfekt!
Undrar om det finns minne i hojens databox? Jag borde köra till Triumphcenter och kolla vad det var för larm. Så att jag kan vara säker på att det bara var bränslemätaren som larmade och inget annat farligt.
Det är väl sånt som händer när man tvättar hojen ofta, att det kan komma fukt i vissa kopplingar.
Nu kör vi...
.955i.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar